Szeretettel köszöntelek a U2 Fan Club közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
U2 Fan Club vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a U2 Fan Club közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
U2 Fan Club vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a U2 Fan Club közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
U2 Fan Club vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a U2 Fan Club közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
U2 Fan Club vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A megfáradt rockzenész új projektje: vásárolj pirosat, hogy jobb legyen
a világ. Bono, mint a RED márka arca; a jótékony célú reklámprojektből
divat lett.
A jótékonykodás szinte már divat a hírességek
körében manapság, jónéhány civil szervezet adja el kampányát celebek
arcával. Tény, hogy az ilyen jellegű együttműködés általában mindkét
fél image-ének jót tesz, de valahogy Bononak elhisszük, hogy tényleg
előjött rajta a megváltó komplexus. Amikor ugyanis valakinek ennyi
pénze van és ekkora sikereket ért el, nyilván nem sok minden dobhatja
már fel úgy igazából, és ha van egy cseppnyi érzés benne, akkor a
lelkében növekvő hiányt nem egy dubai mesterséges sziget
megvásárlásával kívánja betölteni. Marad tehát a pénz és a hírnév jó
célra való felhasználása, a U2 frontembere pedig mindezt még
kivételesen okosan is csinálja.
Az átlag celeb egyrészt nem
nagyon kezdeményez, megvárja, míg megkeresik, aztán vagy szerepel a
reklámban, vagy ad némi pénzt egy szívmelengető célra. De valóban tenni
valamit, ahhoz akarat kell, ötlet, gondolkodás. A RED mozgalom célja
kritizálhatatlan: adjunk gyógyszert az arra rászoruló AIDS betegeknek.
Ami miatt a médiavihar és a felhördülés, a rajongás és a függőség
beindult, az a módszer. Bono ötletelt egyet az egyik Kennedy fiúval,
Bobby Shriverrel, aztán összeállt a Gap óriáscéggel és külön termékeket
hoztak létre, amelyek azonos brand alatt futnak, ez a RED, és amelyek
profitjának jelentős részét (értsd nem 1%-ot) a vállalat a mozgalom
céljára fordítja. Hogy az egésznek értelme legyen, a Gap megtolta a
projektet egy meglehetősen zseniális kampánnyal, amelyet világhírű
fotósok fényképeztek és még világhírűbb művészek álltak hozzá modellt
(Spielberg, Penelope Cruz, Mary J. Blige, csak hogy párat említsünk).
Spielberg pirosban.
RED: a jótékony brand?
© Red
A
képeket a szakma az egekbe magasztalta, külön könyvben jelentek meg,
amit az American Photo az év legjobbjai közé választott. Így utólag
végül nem is annyira meglepő, hogy az ötlet bejött. Talán ezt hívják
win-win szituációnak, a vásárló örül, mert segít és csökken a bűntudata
mértéktelen fogyasztása miatt, a kereskedő örül, mert javul a brand és
az image, ezen keresztül nő a profit, a sztárok meg szintén örülnek,
mert valami minőségi és hiteles dologban vehetnek részt végre. Ja, és a
betegek is örülnek, mert így talán van esélyük életben maradni.
A
mozgalom pedig újabb partnerekkel, cégekkel és hírességekkel bővült és
azóta is egyre csak ezt teszi. A Gap ruházati termékei mellett
támogathatjuk már az AIDS gyógyítását Motorola telefon, Armani holmik,
Converse cipők vásárlásával és American Expressz hitelkártya
használatával is, mind piros, az átlagtól jól elkülönül. A buliból
természetesen az Apple sem maradhatott ki, megjelent a piros iPoddal,
ami önmagában annyi média megjelenést eredményezett, mintha új terméket
vezettek volna be igen sok pénzért.
A rajongásra és függésre
hajlamos fogyasztók elkezdtek gyűjteni, a RED-ből trend lett. A
Motorolákra várólista van, a Gap boltok rendre kifogynak a piros
pólókból. Köszönhető mindez az újabb hírességek csatlakozásának is,
Oprah Winfrey nagy reklámot csapott a RED-nek talk show-jában, majd
óriási médiafigyelem közepette demonstrálta elhivatottságát sok piros
papírszatyorban sok piros terméket cipelve Bonoval karöltve.
Schwarzenegger
is beszállt a buliba, egy GAP pénztáros beszámolója szerint tavaly év
végén 6000 dollárt költött RED ruházatra. Bizonyos esetekben ez a
rajongás már kissé túlzott méreteket ölt. A Saddleback Templom
gyülekezete által szervezett AIDS konferencián a kétezernyi, főleg
evangelista keresztény előtt beszélve az egyik szónok büszkén mutatta
RED Armani óráját, iPodját, majd kinyilatkozott: "így kéne, hogy
kinézzen a keresztény vásárlás, ha jól célt akar szolgálni", mire a
tömeg hangos "red, red" kiáltásokkal fejezte ki egyetértését.
Bár
a mozgalom képviselői nem szeretnek arról nyilatkozni, hogy mennyi pénz
gyűlt össze, már az első hónapokban több tízezer beteg egyéves
gyógyszer ellátását sikerült biztosítani a vásárlóknak és a cégeknek
köszönhetően, és ez még karácsony előtt volt.
A kampány
támogatói mellett megjelentek a kritikusok és a kampányt kifigurázó
felhasználók is. A hirdetéseken szereplő képek és feliratok mintájára,
például Spielberg fotóján az INSPI(RED) szerepel, az egyik bulvár
blogoldal ironikus változatokat készített, a legkifejezőbb talán Kate
Moss és a RECOVE(RED) szlogen, de a George Bushhoz alkotott szöveg is
jó lett - COULDN'T BE BOTHE(RED). A vörös zárójel pedig néhány
videóművészt ihletett meg, akik egy nyilvános performansz
lefilmezésével nyilvánítottak véleményt, szerintünk elég viccesen:
A
kritikusok azt a nyilvánvaló tényt vetik a mozgalom szemére, hogy a
cégek részéről mindez puszta marketing és nem szép dolog kihasználni az
emberek vásárlás addikcióját, sőt, még újabb beszerzésekre buzdítani
őket. A REDben résztvevők vállalatok soha nem tagadták, hogy részükről
ez elsősorban üzlet, bár arra senki nem kötelezte a GAP-et, hogy a
támogatáshoz készült kollekcióját Lesothoban gyártassa, ahol a HIV
fertőzöttek száma az egyik legmagasabb a világon.
Bono és Bobby Shriver a mozgalom további bővülését várják és tervezik, akár más célokra is felhasználva az összegyűlt milliókat.
HVG.hu
|
|
Keczánné Macskó Piroska írta 2 napja itt:
Érezd magad jól a klubban!
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!